2024. február 29.

Prisoner Princess - XIV.fejezet

Sziasztok!

Hogy vagytok? :) Remélem, Mindenki nagyon jól van és örültök, hogy mindjárt itt a naptári tavasz. Jelentkezésem oka, hogy hónap vége van, ami új részt jelent. Köszönöm az előző hónap sok oldalmegjelenítését, feldobtatok vele 💓 Jó szórakozást a történet folytatásához! :)

Puszi: Emily







~ Luise ~

Öt napot feküdtem egyedül a szobában. Az ötödik nap reggelén végre volt erőm felkelni, a reszketés is alább hagyott, aminek nagyon örültem. Mikor az orvos reggel bejött, nem akart hinni a szemének, még a szemüvege is leesett.

       Hercegnő, kérem, azonnal feküdjön vissza! – kétségbeesetten sietett az ágyamhoz.

       Doktor úr, jól vagyok – mosolyogva leültem az ágyra. Az orvos megvizsgált, közben hitetlenkedett:

       Ilyet még nem láttam.

       Hol van a férjem? – kérdeztem, miközben a homlokomat fogta.

       Külön helyen, el kellett vinni innen, amikor felséged beteg lett.

       Láthatom? – pillantottam rá.

       Igen, de még két napig biztos nem lehetnek újra egy helyiségben – jelentette ki.

       Miért? – ráncoltam össze a homlokom.

       Elővigyázatosság. Szörnyű lenne, ha még valakit elveszítenénk.

       Még valakit? Ki halt meg?

       Az egyik szolgáló, pár nappal maga előtt lett beteg – válaszolta. Úristen!

       Kicsoda? – kétségbeesetten néztem rá. Mondja, hogy nem Albert!

       Ulrika, az egyik konyhán dolgozó lány, két napja hunyt el – mélyet sóhajtottam.

       Intézkednem kell a temetésről – fel akartam állni, ám nem engedte.

       Őfelsége a király, már rendelkezett – finoman visszanyomott az ágyra.

       A király? – most rajtam volt a sor, hogy hitetlenkedjek. A férfi bólintott. – A herceg szülei itt vannak még?

       Igen, nem akartak elmenni, amíg felséged jobban nem leszSzóval ezért foglalkozott a halott szolgálóval.

       Szeretném látni a férjemet – jelentettem ki.

       Előbb enni kell. Tudatom Őfelségével az állapotát és a kívánságát – a táskájáért nyúlt.

       Köszönöm – hálásan néztem rá. Meghajolt, majd távozott.

Hamarosan Karl jelent meg a helyiségben. Örömét fejezte ki állapotomat látva. Elment aztán jött Julie és hozott nekem enni. Megvárta míg végzek, elvitte az étkészletet és nem sokra rá visszajött Wilhelmina társaságában.

       Őfelsége a király engedélyezte, hogy láthassa a férjét – mondta Wilhelmina.

       Ez csodálatos – felálltam az ágyról.

       Ehhez át kell öltöztetnünk és Karl majd kikíséri a kertbe, az orvos azt mondja, jobb lenne, ha a friss levegőn találkoznának – bólintottam, miközben Julie közelebb sétált hozzám.

Még mindig az a háló ruha volt rajtam, ami a nászéjszakára adtak rám. Már elég fura szaga volt, de az öltöztetők egy szót sem szóltak.
A szép és tiszta ruhámban Karl kikísért a szabadba. A herceg az egyik padon ülve várt rám. Mosolyogva üdvözöltem és leültem tőle távolabb, ahogy arra a szolgáló kért.

       Úgy örülök, hogy látom – a férjem megfogta a kezem, mire Karlra néztem, aki csak bólintott egyet.

       Én is boldog vagyok – mosolyogtam rá, miközben megszorítottam a kezét.

       Nagyon megijesztett minket – kék szemei aggodalomtól csillogtak.

       Tudom és sajnálom – bűnbánóan néztem rá, pedig tudtam, semmi okom nincsen rá.

       Ne butáskodjon! Nem tehetett róla, de mindannyian örülünk, hogy jól van – Úgy gondoltam, ezt a szüleire érti. Bólintottam.

       Bízom benne, a testvéreit nem ijesztettem meg.

       Nem mondtuk el nekik mi történt, csak annyit, hogy még itt maradnak – magyarázta.

       Sajnálom, ha ezzel kellemetlenséget okoztam a családjának – a kezeimet tördeltem.

       Nem, dehogy! Volt már máskor is, hogy meghosszabbítottak egy-egy utazást – biztosított mosolyogva.

       Mit gondol, sétálhatnánk? – kérdésemet a férjemnek intéztem, de a szolgálóra nézem.

A férfi bólintott, ezért figyelmemet újra a hercegnek szenteltem. Ő szintén Karlt nézte, majd engem, miután megkaptuk az engedélyt. Csak egy rövid sétát tettünk a kertben, ehhez Louis ragaszkodott, féltett, nem akarta, hogy megerőltessem magam. Míg sétáltunk csak kettesben, a herceg felhozott egy szomorú dolgot:

       Hallott a halott szolgálóról? – félve kérdezte.

       Igen – mélyet sóhajtottam – Kedves lány volt – tettem hozzá.

       Figyelmes a királytól, ahogyan a helyzetet kezelte – jegyezte meg.

       Valóban – értettem egyet. Nem volt kedvem elmagyarázni neki, ez csak azért van, mert a szülei itt vannak, egyébként ezt én tettem volna meg. Vajon a herceg gondolt arra, hogy ez velem is megtörténhet?

       Mi is gondoskodunk a szolgálóinkról – szólalt meg megzavarva a gondolataimat.

       Gondolt arra, hogy velem is… hogy én is…

       Ezt ki se mondja! – félelem ült ki az arcára, amiből arra következtettem igen, eszébe jutott ez a lehetőség is.

       Rendben, többet nem hozom szóba – ígértem.

Visszamentünk Karlhoz, aki mindkettőnket visszakísért a szobáinkba.

Az a két nap, amit az orvos előírt nagyon gyorsan eltelt. Már semmi bajom nem volt, amikor a férjemet visszaköltöztették az új helyünkre. Ugyanezen nap délelőttjén a lengyel király és családja elhagyta országunkat. Louis herceggel együtt – a király jelenlétében – búcsúztunk el tőlük és megvártuk, amíg elindulnak a kísérettel. A kastély felé sétálva a férjem megszólalt:

       Mit gondol, elég jól van ahhoz, hogy kilovagoljunk? – kérdezte kíváncsian fürkészve.

       Talán, de most egyáltalán nincs kedvem lovagolni – magyaráztam.

       Meggyőzhetném valahogy? – szomorúan nézett rám.

       Nem – megráztam a fejem – De nélkülem is lovagolhat – ajánlottam. Nincs megtiltva, még.

       Az nem hiszem, hogy jó lenne – húzta a száját.

       Miért? – ráncoltam össze a homlokom.

       Amíg beteg volt, a húgaimmal többször is voltunk a lovaknál. A lányok lovagoltak is, és az egyik lovász fiú elég csúnyán méregetett engem – magyarázta. Albert.

       Azt hiszem, tudom kiről beszél. Ő egyszerűen csak nem szereti az idegeneket, kérem, nézze el neki másokkal is ilyen – hazudtam, hogy ne keveredjen bajba.

       Biztos ez? – kérdezte, mintha nem hinne nekem.

       Igen, kérem, ezt ne is vegye magára – mosolyogtam rá.

       Rendben – bólintott – Akkor miért csak rám nézett így? – nem hagyta annyiban, pedig már kezdtem reménykedni.

       A gyerekeket szereti, ezért velük kedves – mosolygással palástoltam az újabb hazugságot – Elmegy akkor lovagolni?

       Nem – megrázta a fejét – Megvárom, amíg felséged is jön, magára mindig szépen néz az a lovász fiú – jegyezte meg, mire elfordítottam a fejem. Vajon tudja vagy csak sejti?

       Velem mindenki így viselkedik, muszáj nekik – mutattam rá a tényre.

       De valaki mégsem – a szobánk felé sétáltunk, és erre már nem szóltam semmit – Nem akarja elmondani nekem, mi folyik itt? – hangja szomorúnak tűnt.

       Nem lehet – megráztam a fejem – De maga elég okos ahhoz, hogy rájöjjönBiztos kitalálja, de nem fog tudni semmit tenni ellene.

 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése